8 Keajaiban Istighfar | Hatim Raja Mahmud Audah

-25% 8 Keajaiban Istighfar | Hatim Raja Mahmud Audah

Penerbit : Jundi Resource 

Tarikh Terbitan : 2013

Muka surat : 294


1. Dan (Hud berkata) ,"Wahai kaumku, beristighfarlah kalian dengan Rabb kalian kemudian bertaubatlah kepada-Nya. Nescaya Dia turunkan hujan dari langit untuk kalian dengan deras, dan Dia tambahkan kekuatan kepada kekuatan kalian. Dan janganlah kalian berpaling sebagai orang yang berdosa." (Hud:52)


2. Maghfirah itu adalah sesuatu kehormatan dan ia adalah seruan para nabi dan seruan tauhid. 


3. Istighfar dapat menjadi sekatan yang menghalang dosa.


4. Rasulullah SAW lebih mementingkan umatnya berbanding diri dan keluarga baginda sendiri melalui doanya yang pasti terkabul, iaitu dengan meminta maghfirah untuk umatnya. 


5. Allah Ta'ala menyeru kepada maghfirah dan menyeru kepada syurga. 


6. "(Malaikat-malaikat) yang memikul Arsy dan yang ada di sekelilingnya bertasbih dengan memuji Rabb mereka dan mengimani-Nya, dan mereka beristighfar untuk orang-orang beriman (dengan mengatakan), 'Ya Tuhan kami, Engkau cakupkan rahmat dan ilmu-Mu atas segala sesuatu. Maka ampunilah orang-orang bertaubat dan menapaki jalan-Mu, serta cegahlah mereka dari azab neraka'." (Ghafir:7)


7. Istighar mengeluarkan seorang hamba dari perbuatan yang dibenci kepada perbuatan yang dicintai, juga dari amal yang kurang kepada amal yang sempurna, serta mengangkat seorang hamba dari darjat yang lebih rendah kepada darjat yang lebih tinggi. 


8. Maghfirah berfungsi sebagai pelenyap kesyirikan dan kemaksiatan. 


Write a review

Note: HTML is not translated!
    Bad           Good
  • Brand: JUNDI Resources
  • Product Code: 9789675968433
  • Availability: In Stock
This Offer Expires In:
  • RM25.00
  • RM18.75